‘Mooi dat je d’r bent’ is de slogan van de gebiedscampagne van Nationaal Park Weerribben-Wieden, gericht op meerdaags, jaarrond bezoek aan het gebied. Naast een nieuwe gebiedsvideo worden ook STER-reclame, een gebiedsmagazine, social media posts en ads en folders in 3 talen ingezet. De campagne wordt uitgevoerd in opdracht van Gemeente Steenwijkerland.
Nieuwe gebiedsvideo
In de nieuwe gebiedsvideo laat Nationaal Park Weerribben-Wieden de schoonheid van het gebied zien. Niet alleen de unieke natuur van het nationaal park met – uiteraard – de otter, maar ook mooie plekken als Rams Woerthe, Blokzijl, het stadspaleis in Vollenhove, molen De Wicher, de watertoren in Sint Jansklooster en de bruggetjes in Giethoorn. Ook in de muziek van de video wordt de pracht van Weerribben-Wieden bezongen in een speciaal gemaakt lied. Met de video wil het nationaal park bezoekers verleiden om te komen wandelen, fietsen, suppen of varen in het gebied, te genieten op 1 van de vele terrasjes of een paar nachten te verblijven.
Speciale Herfstcampagne
Om bezoekers te verleiden om juist ook in de herfst en winter een bezoek te brengen aan het nationaal park, is een speciale serie post ontwikkeld. Deze posts worden ingezet op de verschillende socialmedia-kanalen van het park, zoals visitweerribbenwieden op Facebook.



De gebiedscampagne ‘Mooi dat je d’r bent’ wordt uitgevoerd in opdracht van Gemeente Steenwijkerland.