Uitstralen wie je bent en waar je voor staat is belangrijk. Dit geldt voor mensen, maar ook voor een gebied als Nationaal Park Weerribben-Wieden. Wat wil je als gebied uitstralen? Wanneer mensen aan Weerribben-Wieden denken, welk beeld wil je dan dat ze hebben? Hiervoor is het belangrijk dat Nationaal Park Weerribben-Wieden een sterke en duidelijke identiteit heeft, die herkenbaar is voor iedereen en meegenomen kan worden in de communicatie van alle stakeholders in het gebied. Het vaststellen van de merkidentiteit is onderdeel van het programma Nationale Parken Nieuwe Stijl (2021-2023).

Update

In juni 2023 presenteerde stichting Nationaal Park Weerribben-Wieden de merkgids. Daarin is te lezen dat als je het gebied zou moeten typeren, dat ‘eigenzinnige, hartelijke’ het beste past. De merkgids kwam tot stand met de hulp van ondernemers, bewoners, natuurorganisaties, erfgoed- en cultuuraanbieders en bewoners. De gids is bedoeld om iedereen te inspireren een gelijk verhaal te vertellen over het unieke karakter van het Nationaal Park. De merkgids is hier te lezen.

Eigenzinnige hartelijke 

Het maken van de merkgids werd begeleid door Bureau New Growth Strategies. Op basis van interviews met diverse betrokkenen uit het gebied en een online vragenlijst, die door inwoners is ingevuld, is het karakter van Nationaal Park Weerribben-Wieden vastgesteld. Een eigenzinnige hartelijke. De kern van de identiteit is hartelijk. Een open en sociaal karakter, waarbij woorden als toegankelijk, persoonlijk, maar ook nuchter en respect passen. Het eigenzinnige maakt het karakter prikkelend en onderscheidend. Hierbij passen woorden als zelfbewust, recht-door-zee en uitgesproken. Het karakter is vertaald naar zogenaamde merkwaarden, zoals magisch, met aandacht en menselijke maat.

Altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws? Abonneer je op de nieuwsbrief!

Cookies helpen onze diensten te verlenen. Door van onze diensten gebruik te maken stem je in met ons gebruik van cookies. Meer informatie